onsdag 20 februari 2013

Välkomna till min Nya Matblogg!

Har aldrig funderat på att börja matblogga men inspirationen kom när man blev ständigt frågad efter recept på det man gör. Receptarkiv i en blogg är inte så dumt tänkte jag då slipper man skriva recept om och om igen. Sedan barndomen har mat och bakverk legat mig varmt om hjärtat. Goda dofter som trigger härliga minnen som när mamma tidigt på morgonen bakade julkakor eller bröd och det väldoftande kaffet som hon kokade smaksatt med kardemumma, farmors och mormors underbara bakverk de gjorde på en stor uppochner vänd wokpanna, vegetariska maträtter gjorda på vårens ljuvliga skörd direkt från de välväxta åkrarna och varför inte de allra färskaste kryddörterna som oregano, timjan, salvia, rosmarin, basilika och mycket mer som bärs hem av många kvinnor som har varit i naturen och plockat dessa med sig hem. Jag antar att detta har lett till ett äkta interesse och kärlek till matlagning och bakning.

Ser fram mot att få dela med mig av min stora passion först och främst till bakning och hoppas att ni tycker att det är spännande att följa mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar